2.4.2012

stockholm in colour


Loput Tukholma-kuvat on tässä! Risteily oli siis tosi hauska ja tapahtumarikas (mutta onneksi draamaton). Laivareissulta ei ole ehkä sen enempää sanottavaa, juotiin ja juhlittiin ja kisattiin siitä, saako Kallio vai Sibis enemmän tehtäväpisteitä. (Voitte ehkä kuvitella, millaisia tehtäviä oli tarkoitus suorittaa. Meijän kaks hyttiä sai 1060. Aika hyvin siis.) Aamulla mietittiin vähän buffetin lomassa, mitä me haluttaisiin tehdä maissa. Mulla oli jo ajatus Södermalmista, eli Tukholman eteläisestä, "boheemista" kaupunginosasta, jossa oon kerran aikaisemmin ollut. Veri ei vetänyt himoshoppaamaan, joten me päädyttiin nelisteen Jussin, Jennin ja Essin kanssa Söderiin vaeltelemaan ympäriinsä, mun tapauksessa kuvailemaan, etsimään pikkukatuja, vähän kiertelemään kaupoilla ja Mäkkiin. Yks päivän kohokohtia oli ehdottomasti Muggen, Götgatanilla oleva pieni kahvila, johon me mentiin juomaan teet (siitä on pari kuvaa edellisessä postauksessa). Se paikka oli jotenkin niin suloinen ja kodikas, tykkäsin ihan hirveesti! Mene siis sinne, sanoo matkaopas-Noora.

Yksi risteilyllä tapahtunut juttu, mistä oon superylpee on se, että puhuin sikana ruotsia! Siellä kahvilassa mm. tilasin teeni ruotsiksi ja osasin vielä vastata kun se kysyi että mustaa vai punaista teetä. Vaatekaupassa sain muodostettua pitkän lauseen, jolla pyysin myyjää koukkaamaan ylärekistä mulle topin ja vielä tuomaan toisen koon kun se tuli kysymään että tarviiko apua! Sitten laivalla päädyin illan parikymppisten ruotsalaismiesten kanssa hengailemaan (miten, se on muistini hämärissä). Ja puhuin niittenkin kanssa vaan ruotsia! Heheh, hengailin ja heitin läppää kannella niitten kanssa bisseä juoden aamukuuteen, jolloin kömmin hyttiini. Kolmen tunnin yöunien (ja vieläkin kännissä heräämisen) jälkeen oli aika mahti fiilis. Mutta aiheeseen takaisin, viime kesänä esimerkiks en osannut ruotsia melkein yhtään, koska olin yksinkertaisesti unohtanu kaiken ranskaa puhuessa viime vuonna. Ja tänään mulla oli ruotsin koe ja se meni hyvin. Jee jag känner mig bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti